Tilbage til Referater

Referat bestyrelsesmøde Fur Bådelaug d. 21. maj 2024

Tilstede: Steen Haahr, Lisbeth Poulsen, Janne Søndergaard, Kirsten Torp, Betina Sohn Kæseler og Karl Johan Legaard Jensen (tilstede fra punkt 7) 

Afbud: Torben Lange Simonsen og Marianne Klode 

Referent: Betina Sohn Kæseler 

Dagsorden 

1. Godkendelse af referat fra 26.03.2024 

Referat godkendt 

2. Godkendelse af dagsorden 21.05.2024 

Økonomi og kontingent ind som nyt punkt 4 

Punkt 11 tilføjet ’og andre aktiviteter’ 

Fur Rundt ind som nyt punkt 12 

3. Status på bestyrelsesværktøjet Unioo 

Bestyrelsesmedlemmer oprettet i Unioo (krav fra Spar Nord). Banken gennemgår det  indsendte. Lisbeth følger processen.  

4. Økonomi og kontingent 

Budgetterede kontingent indtægter: 80.000 kr. Vi har pt. modtaget 77.650 kr. som er ca.  5.000 kr. mere end på samme tidspunkt sidste år. De faste udgifter følger det  forventede. Pt. resultat på +36.282 kr. 

Lisbeth har fået en brugt PC, som vi kan bruge til medlemssystem/nøglesystem, så vi  behøver ikke at købe en ny.  

Steen (Jonatan) sørger for at vores mail bliver opdateret ved dem der har vores  hjemmeside, så Lisbeth får fakturaerne fremadrettet. 

5. Hus og materiel 

Vi har en stor kulgrill, som ikke bliver brugt (fordi vi har købt en gasgrill). Den sættes i  budrunde hos alle medlemmer. Steen og Betina sørger for billeder og tekst. Betina  sender ud til medlemmer på mail. 

Der en åre i fireren, der er beskadiget, Niels og Steen kigger på det.  

Vi beslutter at købe en nøgleboks, som kan bruges til besøgende klubber, Steen køber.  Lisbeth afmelder forsikring på følgebåden, da den ikke bliver brugt, fordi der ikke er  optimistsejlads. Hvis den skal bruges igen, kommer der forsikring på igen. 

6. Gennemgang af vedtægter for Fur Bådelaug 

For at skabe bedre sammenhæng i vedtægterne vil bestyrelsen indstille til nedenstående vedtægtsændringer på næste års generalforsamling:

§ 5 ændres til: Kontingentet for de forskellige medlemstyper fastsættes på  generalforsamlingen. Kontingent betales årsvis forud, senest d. 1. marts. Medlemmer  under 18 år kan optages som ungdomsmedlemmer med samtykke fra forældre/værge. §7 punkt 2.4 ændres til: Fastsættelse af næste års kontingent 

7. Niels Harborg har valgt at udtræde af bestyrelsen – udvalg opdateres Niels ønsker ikke at fortsætte i bestyrelsen, men vil gerne fortsætte med sine opgaver i  Fur Bådelaug og bliver også i de udvalg han sidder i. 

Kirsten kontakter suppleanter og vi håber, at der er en, som vil gå ind i stedet og at Niels  så kan overtage en suppleant plads. 

8. Charlotte P Petersen har trukket sig helt fra opgaverne, som Bente Kæseler laver  og der skal findes en anden 

Anne Mette Sørensen vil gerne overtage. Lisbeth snakker med Bente og Anne Mette. 

9. Priser for udlejning for besøgende roklubber.  

100 kr. pr. sæde pr. døgn. 60 kr. pr. person pr. overnatning. 20 kr. pr. bad. Priserne skal  være på opslagstavle samt på vores hjemmeside. 

Betina sender rettelser til hjemmeside til Steen, som sørger for at hjemmesiden bliver  opdateret.  

10.Ansøgning til Spar Nord Fonden 

Betina har sendt ansøgning om 10.000 kr. til ”kærlig omsorg til Ruth”. Vi afventer svar. 11.Sct. Hans og andre aktiviteter 

Sct. Hans 

Karl Johan har lavet aftale med Kirsten Bleager om at være båltaler, aftaler højtaler  med Most og koordinerer opgaver med festudvalget. 

Betina tager sig af markedsføring (aftaler med Kirsten) og en bradepande kage Kirsten sørger for spiritusbevilling, byder velkommen på dagen, gave til taler,  bradepande kage og finder opslag fra sidste år til Betina. 

Steen sørger for bål, heks (aftaler med skolen), aftaler musik, står for fadøl, vin, øl,  sodavand samt opretter Mobilpay boks. 

Janne sørger for sanghæfter, en bradepande kage, printer og laminerer skilte (priser + Mobilpay). 

Lisbeth bager 4 kringler og sørger for pengekasser, som Anne Mette får med. Festudvalget sørger for praktisk hjælp på aftenen samt pølser, brød, kartoffelsalat,  kaffe, te, paptallerkner, papkrus og servietter (Lisbeth sender kopi af bonner fra sidste  år til Karl Johan). 

Vi mødes kl. 16 søndag d. 23. juni og gør klar. Der skal bruges hænder til grill, bar,  kaffebrygning, varme brød mm.

Fællessejlads 

15.-16. juni, alle der har lyst til at deltage møder op på havnen lørdag kl. 10, sejladsen  planlægges på dagen efter vejret. Niels og Steen har sendt info ud til alle medlemmer  af havnen. 

Kajakkursus 

Fuldt booket. 

Betina snakker med Mathias om mulighed for at lave et par øveaftner i juni måned. 

12. Fur Rundt 

Møde i FFF i sidste uge. 

Betina kontakter Olly vedr. lån af Samlecentralen. 

Janne bestiller medaljer og båndholdere, sørger for startkort, Fur pas og vandrepokal. Karl Johan kontakter Most vedr. højtaler anlæg.  

Vi har brug for frivillige hjælpere til Fur Rundt, sætte borde, bænke og start bod op. Vi  har også brug for hjælpere til at stå i bar samt oprydning dagen efter. Når vi får en plan  fra Birgit, sender vi en mail ud til alle medlemmer. Vi håber, at mange har lyst til at  støtte Fur Rundt og Bådelauget med nogle frivillige timer. Når man hjælper som frivillig  bliver man også inviteret til hjælperfesten til vinter.  

13.Næste møde 

Tirsdag d. 6. august kl. 19. Kirsten tager kage med. 

14.Evt. 

Forespørgsel om opmagasinering af jolle med vogn. Det er ikke muligt. Tvivl om vi skal gøre noget i forbindelse med friluftsgudstjenesten d. 11. august. Kirsten  kontakter præsten. 

Der er lavet aftale med havnen om rengøring i 10 uger hen over sommeren.  Steen vender kalenderen når det bliver tid, Karl Johan er back up