Tilbage til Referater

Referat bestyrelsesmøde onsdag d. 7. maj 2025

Tilstede:
Karl Johan Legaard Jensen, Niels Harborg, Charlotte Priess Pedersen, Janne Søndergaard, Lisbeth Poulsen, Betina Sohn Kæseler, Steen Haahr

Afbud fra:
Kirsten Torp, Torben Lange Simonsen

Dagsorden:

  1. Godkendelse af dagsorden

Hus og materiel sat ind som punkt efter økonomi

2. Godkendelse af referat fra bestyrelsesmøde 1. april 2025

Godkendt

3. Dirigenten på både generalforsamlingen d. 21. marts 2025 og ekstraordinær generalforsamling d. 26. april har underskrevet referaterne fra de to møder

OK

4. Bestyrelsens underskrift af vedtægtsændringer

Vedtægterne er opdateret på hjemmesiden og udskrevet kopi er underskrevet af bestyrelsen. Betina scanner ind og sender ud til bestyrelsen.

5. Økonomi

Opfordring til betaling af kontingent er sendt ud. Der er indbetalt 67.000 kr. på nuværende tidspunkt. Leje af kajakpladser: 2.500 kr. Samlede indtægter 78.000 kr.

Der er brugt 12.250 kr. på nye årer. Samlede omkostninger: ca. 48.000 kr.
Kassebeholdning 241.000 kr.

Når indbetalinger er opdateret, bliver der sendt rykkere ud, hvis der er nogen, der mangler at betale.

6. Hus og materiel

Steen arbejder på at etablere udebruser, den kan ikke blive frostfri.

Inriggerne har været ude og de nye årer er blevet testet.

Facaden skaller af. Garantien dækker ikke, men producenten (Ivarplank) har sendt informationer om, hvordan det kan males. Steen undersøger, hvordan det kan gøres og hvem, der kan gøre det og sætter i gang.

Ønske om en ny plæneklipper, som er bredere og klipper bedre. Husquana koster ca. 23.500 kr. Ok fra bestyrelsen til køb. Steen sørger for at få den købt.

2 optimistjoller er blevet for dårlige til sejlads og skal bortskaffes.  

7. Kajakkursus d. 10. maj og intro til inrigger 12. maj – status

8 tilmeldte. Klubben giver morgenkaffe, Betina køber ind.

Intro til inrigger. Hans Jørgen er tovholder. Det bliver et forløb over 5-6 gange afhængig af vejr og deltagere.

8. Sct. Hans 23. juni – status på båltaler og kontakt til festudvalg mv.

Vi har ingen båltaler på nuværende tidspunkt. Karl Johan afsøger muligheder.

Kirsten søger spiritus bevilling.

Betina sørger for markedsføring

Steen sørger for bål og heks, højtaler/mikrofon og indkøb af øl, vand, vin, kaffe

Karl Johan og festudvalget sørger for øvrige indkøb og aftale om kaffebrygning med kroen

Kagebagning: Janne og Lisbeth vil gerne bage kage. Karl Johan snakker med festudvalget, om flere kager.

9. Fondsmidler til badebro – status. Kirsten har sendt mail til Spar Vest Fonden for at få tilsendt skriftlig tilkendegivelse på donation på 100.000 kr. – afventer. Øvrig status på badebro

Steen og Niels har været hos CG Jensen og kigge på flydebroerne og de ser godt ud. De vejer 15 ton stykket. Vi skal have to, hvilket bliver til ca. 30 meter bro. De er 30 cm over vandet og 50 cm under vandet.

Vi kan få broen for 150.000 kr. inkl. moms og levering. Vi skal betale 37.500 kr. i depositum. Vi får 3 pæle med sammen med broen (25 cm i diameter).

Beslag til pælene koster godt 30.000 kr. (inkl. moms). Vi håber, at vi kan få CG Jensen til at montere beslagene inden levering.

Vi forventer omkostninger på i alt ca. 200.000 kr.

Der skal monteres en stige yderst på broen.

Vi har ikke fået svar fra Landsbypuljen endnu. Kirsten har kontakten til dem.

10. Orientering fra FFF

Der har været stor udskiftning i samarbejdsudvalget. Konstituering: Janne er konstitueret formand. Tager sig af bevillinger, bestilling af telt, Unio mm. Betina har overtaget Kirstens plads i FFF for Fur Bådelaug.

Fur Rundt: Vi mangler nogen, som kan tage sig af at sætte startboder op (to stk. boder). Janne står for tilmelding til bemandingen.

Øget fokus på markedsføring.

11. Kommende arrangementer

Ikke noget ud over ovenstående.

12. Næste møde

Tirsdag d. 10. juni kl. 19.

13. Evt.

Sommerrengøring aftales med havnen.

Vi vender påskepakken på næste møde.